CAN-AM SATSAR MED NÄSTA GENERATION OUTLANDER ATV
Ny motor, ny CVT, nytt chassi med mera med mera
För 2023 inkluderar den nya Outlander rekreationsserien standardmodellerna, 500 2x4, DPS, XT 700, X mr 700, MAX DPS och MAX XT 700. För 2023 innehåller den nya Outlander PRO-verktygsserien standard PRO-modellerna, PRO XU och PRO Hunting Edition.
Motor
En helt ny bakåtvänd 650cc encylindrig, vätskekyld, bränsleinsprutad Rotax Advanced Combustion Efficiency (ACE) och pDrive-koppling. Tack vare ECU-kalibrering och olika kamaxelkonstruktioner har 700- och PRO HD7-modellerna 50 hästkrafter medan 500- och PRO HD5-modellerna har 40 hästkrafter.
Alla Outlander 500- och 700-maskiner är utrustade med den nya primära CVT-transmissionen pDrive för smidigare växling, ökad hållbarhet och L/H/N/R/P-växling. Outlander PRO HD5- och HD7-maskinerna är utrustade med en ny pDrive primär CVT-transmission som också har arbetskalibrering tillsammans med Extra L / H / N / R / P-växling. Både Outlander- och Outlander PRO-plattformarna delar en valbar 2WD / 4WD med Visco-Lok, Visco-Lok QE eller Visco-4Lok med automatisk låsande främre differentialdrivlina som erbjuds enligt paketen.
Chassi
En ny stålrörschassidesign, som härrör från Can-Am Maverick X3-plattformen, med främre och bakre välvda A-Arm-fjädringskonfiguration. Både fritids- och nyttomodellerna är utrustade med 9,75 ”dubbel A-arm framfjädringsväg med dubbla rörstötdämpare på framsidan och med 10,25” bak. PRO-modellerna har styvare fjädringsinställning för att möjliggöra arbetsförhållanden och tyngre nyttolaster. Kombinationen av chassi och fjädringsdesign skapar den oöverträffade markfrigången, hanteringen och stabiliteten hos den nya Outlander-plattformen, med upp till 33 cm markfrigång på vissa modeller.
Det nya chassit på Outlander-plattformen möjliggjorde förbättrad ergonomisk komfort för både förare och passagerare. Ett tjockt och hållbart säte ökar komforten minskar samtidigt buller och chassiåterkoppling. Som komplement till den nya primära CVT-växellådan pDrive finns en mer ergonomiskt vänlig växelspak med ett mjukare grepp och förfinad växlingsupplevelse.
|