Navigera dig fram här   Fredagen den 2:e maj 2025
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
 
  »  Inbjudan
 
 
  »  Tävlingskalender
 
 
  »  Regler
 
 
  »  Arkiv Racing
 
 
  »  Tidigare nummer
 
 
  »  Resultat
 
 
  »  WSR/USA Resultat
 
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15308  
  Antal nyheter: 5836  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 27721 st  
  Igår: 56895 st  
  Denna månad:
84616 st
 
  Föreg. månad:
1671726 st
 
  Totalt: 107931197 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. kent
2. micke666
3. sunnne
4. RHG
5. FrankJScott
6. TheOne
7. Swarte
8. Herbert
9. allimac32
10. Alpinemadness
 
 
Här är du: Nyhetsarkiv > Test: Polaris Ranger 570 EPS Nordic Pro
 

 
 

Test: Polaris Ranger 570 EPS Nordic Pro

Polaris lanserade tidigt sin 570 motor som idag är en huvudmotor i deras drivline lineup. Först presenterades den på ATV modellerna men så småningom återfanns den även i UTV segmentet. Just Ranger 570 modellen är en till synes slimmad modell, som ändå har bra UTV egenskaper som får den att bli ett bra arbetsredskap och smidig i flera olika lägen.

Tittar man på denna Ranger från utsidan så känns den kompakt och nästan liten till formen. Men skenet bedrar redan då man kliver in i hytten. Kliva in och ur är inga problem och på sidan i höfthöjd har man även en liten skyddsbåge cirka 25 cm fram från mittbågen, som skyddar sidan och höften. Ratten går att fälla upp så det är enkelt att kliva in i fordonet, men även att justera så man får en bra körställning samt kan se den digitala mätaren. Själva sätet är upprätt och känns till en början lite annorlunda jämfört med i en bil. Det som ändå är bra är att den ergonomiska, räta sittställningen blir riktigt bekväm, även när man kör längre sträckor. Polstringen både i sätet och ryggen är precis lagom för att ge stöd och en mjukhet för längre körningar. Längden till den justerbara ratten blir även den skön. Det finns två olika säkerhetsdetaljer som är riktigt bra. Den ena är att en summer ljuder om man inte satt fast säkerhetsbältet, samt att det inte går att köra fordonet om parkeringsbromsen är i fel läge. En indikator i displayen säger att bromsen är ilagd och den går inte att köra. Smarta funktioner som adderar till säkerheten.

Rejäl lastkapacitet - Ser man till dragförmåga så kan man koppla ett släp med utrustning som väger 680 kg. Bak på flaket ryms det 226 liter med utrustning upp till kanten och man får lasta 227 kg. Flaket är tippbart där gasdämpare hjälper till när man trycker in handtaget. Baklemmen kan öppnas om man antingen vill tippa något eller att någon utrustning behöver hänga ut bakom fordonet för att rymmas.
Tidigare nämnde vi att Rangern ser liten ut men ett bättre ord är kompakt. För mycket av detaljerna, köregenskaperna och funktionerna finns där. Hjulbasen och svängradien gör att man har en smidig modell som enkelt går att köra efter vägarna, ute på fälten, men där smidigheten främst kommer till sin rätta ute i terrängen. Så liten är den inte då man sitter bekvämt i den, utan den kan mer beskrivas som kompakt, vilket gör den smidig!

Detta var en kortare version av den fulla testen som finns att läsa i senaste numret av ATV-Quad. Ute nu.

Prenumerera
Prenumerera och spara pengar och du slipper söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se