Yamaha 2022 - Ny lättare Mountain Max Super Light, SRX är tillbaka och styrservo
 |
Sidewinder L-TX 137 LE
|
Nyheter från Yamaha. En del intressanta saker visar sig när man tittar på Yamahas lineup för 2022.
Först och främst kommer det en SL version av Mountain Maxen. Mountain Max 800 LE 154 SL där SL står för Super Light. Det betyder på ren svenska att den kommer med manuell start, kort kylare i tunneln och kort mountain dyna. Inga extra kilo här. Ny variator. Mindre och kompaktare. Mindre rörlig massa borgar för snabbare reaktion och mer rapphet. Kommer nog bli en favorit bland köparna.
Färgskalan på de olika modellerna är i många delar uppdaterade och ser grymt fräsha ut. Merst gillar vi de silvergråa och blåa modellerna som känns starkt igen från motorcykelsidan.
 |
2022 SRX - En snabb sak!
|
SRX är tillbaka
Vad sägs om sänkt iQS framfjädring och iQS i boggin. Snabbjustering av dämparna via knapp på styret. Högfartsmatta med 25 mm kammar. Denna raket är gjord för att vara snabbast helt enkelt. Färgsättningen här är en homage till 1977 års SRX. Vi gillar tänket. Snygga detaljer i guld ser vi också på chassiet. Begränsad tillgång så ge handlaren pengarna direkt om det går.
Ny klass
Trail Touring och här har vi Transporter Lite 2-UP. 2-sitsdyna och allt med från start. Skiljer sig från förra årets modell med raka boggieskenor och bredare spårvidd.
 |
Mountain Max 800 LE 154 SL - Super Light
|
Styrservot får en uppdatering
Och kommer på S-TX GT. Nya generationen av styrservot är 1,3 kg lättare och mer exakta sensorer.
Sidewinder L-TX 137 LE
Nyare inriktning på denna modell till 2022. Mer sport! QS3-R med kashima belägg borgar just för detta. Premium sömmar på dynan, backcountry matta med 44 cm luggar, bred spårvidd och mountainskidor för att kunna locka fram ett skratt även bredvid leden.
Detta var de största nyheterna men det är mer detaljer som uppdaterats. Läs mer ingående om nyheterna i nästa nummer av tidningen snöskoter som är ute den 30 mars!
Mikael Ottosson
|