Navigera dig fram här   Onsdagen den 19:e november 2025
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
 
  »  Inbjudan
 
 
  »  Tävlingskalender
 
 
  »  Regler
 
 
  »  Arkiv Racing
 
 
  »  Tidigare nummer
 
 
  »  Resultat
 
 
  »  WSR/USA Resultat
 
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15315  
  Antal nyheter: 5845  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 18326 st  
  Igår: 79426 st  
  Denna månad:
1235987 st
 
  Föreg. månad:
2178359 st
 
  Totalt: 120206518 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. Nmservice
2. kent
3. micke666
4. sunnne
5. RHG
6. FrankJScott
7. TheOne
8. Swarte
9. Herbert
10. allimac32
 
 
Här är du: Nyhetsarkiv > YAMAHAS VIKING BLIR FYRTAKTARE!
 

 
 

YAMAHAS VIKING BLIR FYRTAKTARE!
Yamaha Viking får nu fyrtaktsmotor. Vi har provkört. Foto: Tidningen Snöskoter

YAMAHAS MEST SÅLDA MASKIN - VIKINGEN - NU MED FYRTAKTSMOTOR.

Nu har alla Vikingfans fått en verklig fyrtakts-arbetshäst. Det är en helt igenom ny maskin. Motorupphängningen är från RX-RS-serien, som finns för Yamahas andra fyrtaktare. Kraftkällan är en Genesis 120 motor på tre cylindrar. Här finns det då 120 hkr at ta dig ut på arbetsuppdrag eller för fritidsaktiviteter. Motorn är faktiskt häftig och ger en mycket god acceleration med tanke på de många kilon den har att skrämma iväg.
Grundkonceptet i design och konstruktion har grunddrag från gamla Vikingen, stor, robuste men också en tung skoter.
Ny framvagn med A-armar. En RIP SAW matta för att ge allra bästa framkomlighet. Den är 396 cm lång och har den bastanta bredden på 51 cm med 32 mm höga kammar. Den har som sin föregångare ett öppet stor stuvningsutrymme där bak. Dessutom finns ett mindre utrymme under förarplatsen. På var sin sida på huvpanelen strax ovanför fotholkarna finns en liten stugningsväska. Likaså på handtaget finns det ett litet förvaringsutrymme. Styret har också mountainhandtag så man har något att greppa i när man kör skrå. Utblåsningen är nu dragen längst bak och mynnar ut över mattan. Med den här motorn säger man från tillverkarhåll att den har en låg bränsleförbrukning så den skall vara plånboksvänlig på det området.
I NÄSTA NUMMER AV TIDNINGEN SNÖSKOTER KAN DU LÄSA MER OM 2006-MODELLERNA!



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se