Navigera dig fram här   Torsdagen den 25:e april 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15289  
  Antal nyheter: 5819  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 35776 st  
  Igår: 12382 st  
  Denna månad:
620274 st
 
  Föreg. månad:
632996 st
 
  Totalt: 85730496 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. micke666
2. sunnne
3. FrankJScott
4. TheOne
5. Swarte
6. Herbert
7. allimac32
8. Alpinemadness
9. Hajen54
10. abbe63
 
 
Här är du: I tidningen: 2021, nr 1 > Artikel: Ski-Doo Skandic Sport 600 EFI FIRST RIDE
 

Ski-Doo Skandic Sport 600 EFI FIRST RIDE



Ski-doo Skandic är en modell som passar många som behöver en modell för fritid och fiske. I år har modellen blivit berikad med den nya 600 EFI motorn som efterträder de fläktmotorer som numera inte får säljas på grund av stramare utsläppskrav.

Själva motorn är en bra uppgradering som ger mer effekt än den tidigare 550 fläkt motorn. En effekt som man har bra nytta av främst vid lössnökörning. Motorn känns pigg och ger runt 80 hk vilket är en fördel på denna typ av modell som både skall köras efter led och ute i terrängen.

Får komfort efter leden
Efter leden fungerar den som man kan förvänta sig av denna typ av framvagn med teleskopdämpare. Man har genom åren blivit bortskämd med de individuella framvagnarna så att ”gå tillbaka” till dessa dämpare kändes initialt annorlunda. Själva konstruktionen gör maskinen smalare och fjädringsvägen är inte den mest optimala efter leden, men det går att till viss del att parera. Ser vi på helheten mellan framvagn och boggi så gör boggin att man kan köra lite mer aggressivt efter leden. Detta innebär att man till viss del neutraliserar framvagnen och ser till att skidorna rider uppe på topparna. Det långa och breda drivbandet ser då till att hålla komforten uppe genom att fjädra komfortabelt. Själva skidorna fungera som man kan förvänta sig efter leden och ger ett grepp så man tar sig igenom svängarna på ett helt ok sätt. Sätet är välpolstrat och ger en bra komfort för långa körningar. Även lastytan bak är väl tilltagen. Där kan man lasta en mängd utrustning med hjälp av Linq fästen. Allt ifrån smått till stora boxar. Det sitter en rejäl ruta som skyddade mycket bra i det småblåsiga väder vi körde i.

Backen manövreras på nyckeln
Gällande knappar och justeringar så är de placerade nere, under styret, i likhet med på lössnömodellerna. En intressant funktion är att man lägger i och ur backen genom att vrida på startnyckel till backläget. I displayen ser man enkelt all information som visas.

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se