Navigera dig fram här   Fredagen den 26:e april 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15289  
  Antal nyheter: 5819  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 26372 st  
  Igår: 38463 st  
  Denna månad:
649333 st
 
  Föreg. månad:
632996 st
 
  Totalt: 85759555 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. micke666
2. sunnne
3. FrankJScott
4. TheOne
5. Swarte
6. Herbert
7. allimac32
8. Alpinemadness
9. Hajen54
10. abbe63
 
 
Här är du: I tidningen: 2021, nr 5 > Artikel: Långtest slutrapport - Polaris SKS 850 155
 

Långtest slutrapport - Polaris SKS 850 155


Här sitter man stirrandes ut genom fönstret, en gråtrist skala klär himlen samtidigt som regnet piskar ner på taket. Samma visa varje år, minnen finns kvar från säsongen som varit och längtan inför vintern som komma skall. Direkt sommaren är över känns den ganska nära, men ju mer man taggar igång desto mer avlägsen blir önskan av snöfall. I väntan på bättre tider tar vi istället en blick tillbaka på den maskin jag körde mest förra vintern, Polaris SKS 850. Efter sista numret innan sommaruppehållet fanns det fortfarande en hel del körning kvar som vi inte delat med oss av. Vi kikar lite på det, samt positiva och negativa detaljer kring maskinen.

Knappt några bekymmer för mig...
Det är alltid svårt att lyfta fram vissa detaljer under säsongens gång. Att förmedla körkänsla, ergonomi eller motorkaraktär är enkelt, men ibland dyker vissa egenskaper fram efter flertalet mils körning. Dessa detaljer blir för oss lättare att lyfta fram efteråt när vi haft möjlighet att lägga mycket tid på en och samma maskin. Grejen är bara den att jag inte haft några större problem på Polaris SKS, så denna punkt blev väldigt enkel att avklara. Det finns bara en detalj som var aningen störande, detta uppdagades efter första service då man förde in en elektronisk uppdatering som ändrade motorkaraktären. Problemet som uppstod var att gaspådraget hängde kvar (även om bara för en kort stund) efter att man släppt på gasen. Vi pratar inte något så stort som gashäng, det var mer som att den återgick till ett läge just över tomgång så när man bromsade fanns det ändå lite driv kvar. Det blev lite av en överraskning i kurvorna. Detta problem var dock enkelt att fixa, en ny uppdatering som endast tog en minut eller två. Efter det var ordningen återställd. Har ni detta problem, kontakta er återförsäljare och få det åtgärdat, samma sak gäller om ni skulle köpa en begagnad SKS, se till att det är rätt uppdatering i maskinen.
...men tydligen för vissa andra
Jag har hört rapporter om 850-motorer som har havererat efter väldigt kort tids körning, det går nog inte att blunda ifrån att det funnits problem. Det jag även har hört från de som råkat ut för detta är att Polaris varit väldigt tillmötesgående och ersatt maskinerna med en ny motor. Personligen har jag inte haft några bekymmer, min SKS har gått hur bra som helst.

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se