Navigera dig fram här   Torsdagen den 25:e april 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15289  
  Antal nyheter: 5819  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 1236 st  
  Igår: 12382 st  
  Denna månad:
585734 st
 
  Föreg. månad:
632996 st
 
  Totalt: 85695956 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. micke666
2. sunnne
3. FrankJScott
4. TheOne
5. Swarte
6. Herbert
7. allimac32
8. Alpinemadness
9. Hajen54
10. abbe63
 
 
Här är du: I tidningen: 2021, nr 5 > Artikel: LÅNGTEST Slutrapport - Lynx Boondocker RE 3900 850 E-Tec
 

LÅNGTEST Slutrapport - Lynx Boondocker RE 3900 850 E-Tec





Nu när säsongen 2019/2020 börjar ta sin början och vi ser de första snöflingorna börja falla känns det inte mer än rätt att titta tillbaka på våra långtester. Då vi på redaktionen hade en lång och äventyrlig säsong förra året tog den inte slut i och med att vårt sista nummer släpptes. Vi fortsatte köra en bra bit in i maj månad, vilket gjorde att vi fick uppleva många fler positiva saker med våra långtester, samt några negativa.

Mars
Mars var en extremt bra skotermånad, jag hade turen att pricka av många helger då det nyss hade snöat stora mängder. Vissa av dagarna då vi körde var helt sjuka och vi fick alla verkligen pusha våra maskiner. Något som då blev väldigt tydligt var hur stor skillnad det blir beroende på hur du ställer dämparen. Som jag nämnde i fjolårets tidningar så är det väldigt lätt att justera och ändra Lynxen´s dämpare ute i fält. Vi var och körde i Hemavan, det var ordentlig snöstorm och tokdumpade hela helgen, och under första dagens körning gick Boondocker´n inte bra. Den poppade inte upp ur snön lika bra som den tidigare gjort. Så min lösning på problemet var en snabb ändring av dämparinställningen i boggien. Den främre dämparen gjorde jag lösare och den bakre hårdare, vilket gör att den främre dämparen trycks ihop mer än den bakre. Då får du en vinkel snett uppåt på mattan och maskinen kommer att klättra efter den vinkeln så du poppar upp bättre ur snön. Efter den omställningen blev det som en helt annan maskin och jag kunde njuta av den groteskt djupa snön.

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se