Navigera dig fram här   Torsdagen den 28:e mars 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15288  
  Antal nyheter: 5817  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 23433 st  
  Igår: 38575 st  
  Denna månad:
598838 st
 
  Föreg. månad:
480893 st
 
  Totalt: 85076064 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. FrankJScott
2. sunnne
3. TheOne
4. Swarte
5. Herbert
6. allimac32
7. Alpinemadness
8. Hajen54
9. abbe63
10. Matte202
 
 
Här är du: I tidningen: 2021, nr 2 > Artikel: Ski-Doo Grand Touring Limited 900 ACE Turbo
 

Ski-Doo Grand Touring Limited 900 ACE Turbo


Här kan man snacka om statusmaskin. Är det verkligen nödvändigt att utrusta en touringsnöskoter med en häftig turbomotor? Ja, det är faktiskt så. Det finns alltid folk som vill ha det bästa och häftigaste. Arctic Cat har länge haft sin Turbo Touring-modell och nu lanserar Ski-Doo en motsvarande modell, Grand Touring Ltd 900 ACE Turbo. Ski-Doo använde länge sin stora Rotax 1200-motor i sin lyxtouring, men nu handlar det om en lite mindre Rotax-motor med en egenutvecklad turbo. Man kan med fördel likna den helt nya touringmodellen vid en fyrsitsig supersportbil.

Mycket att köra med
Att få lufta den här snöskotern på leden är ett rent nöje. Det finns ett klipp som man bara hittar på sportskotrar och det handlar om kvick gasrespons med ytterst lite turbolagg. Det är inte mycket till motorbroms att tala om och hela snöskotern rullar väldigt lätt vilket är både för- och nackdel. Motorn går tyst och det är egentligen bara ljudet från Wastegate-ventilen när man släpper gasen som sticker ut.
Man kan välja mellan tre olika körmoder (ECO, Standard, Sport) och det är märkbara skillnader mellan dessa. ECO-läget blir alldeles för sävligt för en rutinerad skoteråkare och Sport-läget är lite för hetsigt. Nej, det är Standardläget som ger mest touringkänsla för pengarna. Kan även passa på att nämna att gasreglaget går jättelätt då det är elektrisk överföring till motorn.

Prenumerera
Prenumerera och spara 171 kr och slipp söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!

Digitaltidning
För dig som gillar att läsa ditt nummer i telefonen eller surfplattan med våra mervärden

 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se