Navigera dig fram här   Måndagen den 24:e juni 2019
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 14727  
  Antal nyheter: 5414  
  Meddelanden: 68504  
  Sidvisningar:  
  Idag: 5446 st  
  Igår: 6168 st  
  Denna månad:
140863 st
 
  Föreg. månad:
158520 st
 
  Totalt: 71296105 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. ombreprom
2. ThomasSRX
3. scom851
4. sunnne
5. bost
6. abbe63
7. shushu
8. liny195
9. Laborum
10. Sedelit
 
 
Här är du: I tidningen: 2018, nr 6 > Artikel: TEST Lynx Xterrain RE 3900 850 E-TEC
 

TEST Lynx Xterrain RE 3900 850 E-TEC

I år kommer Lynx med en helt ny modellserie som skall klämma sig in i lössnösegmentet, men även har kvar en rejäl portion med ledegenskaper. En blandning av en Boondocker med lite delar från en Rave. Frågan är hur speciell den egentligen blir och börjar denna modell tassa in på andra modeller i Lynx program?

Ursprung från Cain´s Quest
Grunden i modellen kommer från ett bygge man gjorde ifjol åt två Lynxförare som skulle köra det extremt tuffa Cain´s Quest som körs över 3100 km i Kanada. I grunden använde man en Boondocker RE 3700 med Radien chassit för framkomlighet i lössnö. För att toppa av konstruktionen tog man en boggi från en RAVE, både för dämparna men även för att få styvare boggiskenor. Konceptet blev ett uppvaknande för Lynx där man kunde se ett nytt modellområde där man stärkte med en modell som hade mer utpräglade lössnöegenskaper än man kan hitta på exempelvis Xtrimen. En ny modell, Xterrain föddes.

 
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se