Navigera dig fram här   Torsdagen den 28:e mars 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen  
  Nyhetsarkiv  
  Racing  
  Prenumeration  
  Tidigare tester  
  Videoteket  
  Till Salu  
  Auktion  
  Privata annonser  
  Forum - Skoter  
  Årets skoter  
  Medlem  
  Skoterkortet  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15288  
  Antal nyheter: 5817  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 28440 st  
  Igår: 38575 st  
  Denna månad:
603845 st
 
  Föreg. månad:
480893 st
 
  Totalt: 85081071 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. FrankJScott
2. sunnne
3. TheOne
4. Swarte
5. Herbert
6. allimac32
7. Alpinemadness
8. Hajen54
9. abbe63
10. Matte202
 
 
Här är du: I tidningen: 2021, nr 1 > Artikel: TEST Lynx 69 Ranger
 

TEST Lynx 69 Ranger

Skulle man välja en maskin som skulle tåla en fällning från ett Hercules på låg höjd så måste denna modell vara ett av valen. En rejält robust maskin byggt på L-XU chassit, som via pyramidstrukturen skall se till att ge en vridstyv konstruktion. Det kan behövas med tanke på att maskinen drivs av ett 60 cm brett Ice Ripper drivband med 32 mm kammar. Bredden och längden på drivbandet, tillsammans med kammarnas höjd, skapar som helhet ett bra grep och flytförmåga i terrängen.
Bra med värme och komfort i dynan
Då man sitter på dynan är komforten bra. Dynan är stor och har inbyggd värme, samt ett komfortabelt svankstöd baktill mot passagerarens säte. Väljer man att inte ha något passagerarsäte så blir istället lastutrymmet baktill ännu större. Den uppenbara känslan att fordonet är bredare kommer från fotstegen där bandtunneln vikts ut på båda sidor för att göra plats för det extra breda drivbandet.

Läs mer i tidningen.

www.skoter.se/pren
www.skoter.se/digital

 
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddvägen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.skoter.se