TEST Lynx 69 Ranger
Skulle man välja en maskin som skulle tåla en fällning från ett Hercules på låg höjd så måste denna modell vara ett av valen. En rejält robust maskin byggt på L-XU chassit, som via pyramidstrukturen skall se till att ge en vridstyv konstruktion. Det kan behövas med tanke på att maskinen drivs av ett 60 cm brett Ice Ripper drivband med 32 mm kammar. Bredden och längden på drivbandet, tillsammans med kammarnas höjd, skapar som helhet ett bra grep och flytförmåga i terrängen.
Bra med värme och komfort i dynan
Då man sitter på dynan är komforten bra. Dynan är stor och har inbyggd värme, samt ett komfortabelt svankstöd baktill mot passagerarens säte. Väljer man att inte ha något passagerarsäte så blir istället lastutrymmet baktill ännu större. Den uppenbara känslan att fordonet är bredare kommer från fotstegen där bandtunneln vikts ut på båda sidor för att göra plats för det extra breda drivbandet.
Läs mer i tidningen.
www.skoter.se/pren
www.skoter.se/digital
 
|